Administratieve procesverbetering

Met administratieve procesverbetering proberen wij de samenwerking tussen klant en accountant te optimaliseren met als doel de contactmomenten tussen klant en accountant te verminderen. Dit klinkt misschien tegenstrijdig maar dat is het niet.

Een voorbeeld van administratieve procesverbetering is dat wij een klant leren hoe de klant in Exact Online leert een factuur aan te maken en te versturen. Zodra de klant dit kan worden de door de klant verstuurde facturen (digitaal uiteraard maar op papier kan ook nog) direct geboekt. Een koppeling met de bank zorgt er voor dat bankmutaties automatisch in Exact Online terechtkomen, deze bankmutaties worden vrijwel volledig geautomatiseerd door Exact Online verwerkt.

Het voordeel van de klant is dat zijn facturen sneller bij zijn klanten aankomen en dus ook sneller verwerkt (en betaald) zullen worden én dat hij deze facturen niet meer aan ons kantoor ter verwerking hoeft aan te bieden.

Het voordeel voor ons kantoor is dat wij op deze manier automatisch inzicht hebben op de bankmutaties en de door de klant verstuurde facturen zonder dat wij hier de klant om hoeven te vragen. Dit betekent voor ons kantoor dat wij minder tijd hoeven te besteden aan deze klant zodat wij voor een concurrerende prijs onze werkzaamheden kunnen aanbieden.

Voor klanten met een maximum van in totaal 400 in- en verkoopfacturen op jaarbasis adviseren wij gebruik te maken van het klantportaal van Exact Online. Klanten kunnen dan hun in- en verkoopfacturen uploaden in Exact Online (bij voorkeur in XML formaat). Groot voordeel is dat een klant direct inzage heeft in de stand van zaken en het resultaat van zijn bedrijf. Voor deze klanten bestaat overigens ook de mogelijkheid om op een eenvoudige manier in Exact Online facturen te maken en te versturen.

Voor klanten met een personeelsbestand groter dan 5 werknemers zien wij vaak bepaalde bedrijfsprocessen dubbel uitgevoerd worden.
Met het gebruik van goede software kunnen bepaalde handelingen dan verminderd worden waardoor de kans op fouten verminderd wordt en de efficiency toeneemt.

Geïnteresseerd? Neem contact op

Koops accountancy

Nieuwe Kerkhof 6
9712 PT Groningen
Telefoon: 050 503 5919
E-mail: info@koopsaccountancy.nl